fbpx

NEWS:

Opakowanie na miód? A po co to komu?

Wyobraź sobie, że jesteś osobą kompletnie nie znającą się na miodzie. Wchodzisz na targ czy do sklepu i widzisz rzędy podobnych słoików z niemal identycznym produktem. Jakimi kryteriami się pokierujesz, dokonując wyboru? Pszczelarze wiedzą jak wybierać miód, konsument – rzadko.

Opakowania na miód

Człowiek jest wzrokowcem. Gdy jako ludzie pierwotni szukaliśmy pożywienia, kierowaliśmy się najpierw tym co widzimy. Na dalszy plan schodziła weryfikacja zapachowa i smakowa. Nie oszukujmy się, ciągle tak wybieramy produkty.

Dlatego niezwykle ważne jest opakowanie – słoik, etykieta, nakrętka a czasem pudełko.

Konsumenta wabi produkt, który będzie przyciągał wzrok, zawierał informację o gatunku patoki (wyrobi sobie przyzwyczajenia konsumenckie, ważne, gdy chcemy wiedzieć którego gatunku miodu opłaca się produkować najwięcej) i dane pasieki.

Zwłaszcza pierwsza i ostatnia z zalet są szczególnie cenne dla przedsiębiorcy. Nawet jeśli musimy na początku zainwestować w opakowanie, to koszty szybko się zwrócą i przynoszą zyski. Zwykłe etykiety na miód są bardzo tanie, a możemy je doliczyć do ceny produktu, podkreślając konsumentom, że wyższa cena świadczy o wyższej jakości.

Natomiast zamieszczenie informacji od kogo podchodzi miód, sprawi, że konsument będzie zawsze wiedział gdzie skierować kroki po ulubiony krupiec.

Piękne opakowanie przyciągnie również osoby, które szukają prezentu dla bliskich. Można stworzyć zestawy: miód i propolis na wzmocnienie odporności dla babci, zapakowane w ładny, drewniany koszyk. Nowocześnie opakowany miód gryczany w zestawie z pyłkiem dla kumpla-kulturysty.

Zestaw trzech miodów z eleganckimi etykietami dla smakoszy. Słoiczek w kształcie serca ze złotym miodem na prezent Walentynkowy… itd. Oferując produkty w taki sposób przyciągamy dodatkowych klientów.

Na miody, podobnie jak na alkohol, można nalepić banderolę. Podkreślają one nie tylko ekskluzywność produktu, ale przekonują klienta, że patoka była dobrze przechowywana i od momentu zakręcenia słoika, nikt nie „maczał w nim palców”.

Tak naprawdę sposobów eksponowania miodów jest wiele i możemy zrealizować każdy pomysł, który tylko przyciągnie klienta – ważne, by to w ogóle robić. Konkurencja jest duża, a ten kto nie idzie do przodu ten się cofa. Chyba nie warto wypaść z rynku. Prawda?

M. Walerowicz


Czym jest e-Prenumerata? e-Prenumerata to pełny dostęp do książek i numerów czasopisma „Pasieka” w aplikacji mobilnej oraz w serwisie w www.pasieka24.pl Wszystkie numery czasopisma „Pasieka” oraz książek w „Biblioteczce...

Prenumerata „Pasieki” Czasopismo „Pasieka” to pismo dla pszczelarzy z pasją. Wydawane jako dwumiesięcznik w ciągu roku ukazuje się 6 numerów. Zamawów prenumeratę roczną - obejmuje...

Ostatnio dodane

Twój głos się liczy! Weź udział w B-THENET Zdjęcie: Freepik Zakład...

z Polski

Walerowicz Martyna, 24-11-2023

Myślisz o kursie pszczelarskim? Idź do Akademii Pszczelarza! Zdjęcie: Akademia...

z Polski

Walerowicz Martyna, 24-11-2023

Konferencja międzynarodowa „Bioróżnorodność w rolnictwie” Zdjęcie: Organizatorzy konferencji wraz z...

z Polski

Walerowicz Martyna, 24-11-2023

Rozpoczęcie rejestracji na Honey Madness Cup Zdjęcie: Freepik Jest nam niezmiernie...

z Polski

Walerowicz Martyna, 22-11-2023

Glifosat zatwierdzony na kolejną dekadę? Zdjęcie: Freepik Herbicydy oparte na glifosacie...

z Polski

Walerowicz Martyna, 20-11-2023

Porady pszczelarskie i ogrodnicze na listopad Zdjęcie: freepik Zaczynamy zimowanie! I...

Porady pszczelarskie

Walerowicz Martyna, 17-11-2023

Porady pszczelarskie i ogrodnicze na październik! Zdjęcie: freepik Sezon dobiega ku...

Porady pszczelarskie

Walerowicz Martyna, 17-11-2023

Porady pszczelarskie i ogrodnicze na wrzesień Zdjęcie: Freepik Witamy we wrześniu...

Porady pszczelarskie

Walerowicz Martyna, 17-11-2023

Porady pszczelarskie i ogrodnicze na sierpień Zdjęcie: Freepik Niektórzy już przygotowują...

Porady pszczelarskie

Walerowicz Martyna, 17-11-2023