fbpx

NEWS:

Marketingowe znaczenie gadżetów miodowych, cz. 2.


W pierwszej części artykułu omówiono, jaką rolę spełniają gadżety miodowe oraz komu powinno się je wręczać. Mają skutecznie reklamować działalność danej firmy, pomóc w utrzymywaniu dobrych relacji z klientami lub kontrahentami, wzmocnić relacje handlowe. Autor jednak zastrzegł, że w przypadku dzieci i młodzieży przekaz marketingowy lepiej spełnią tradycyjne upominki z nadrukowanymi motywami pszczelarskimi.

Gadżety miodowe w czasach kryzysu

Jeśli ktoś szuka niebanalnego gadżetu reklamowego lub po prostu jest dystrybutorem artykułów promocyjnych i chce on dotrzeć do większego grona odbiorców, niech skorzysta z innowacyjnego rozwiązania, jakie pszczelarz może mu zaoferować.

opakowanie na miód
fot.© Teresa Kobiałka

Rzeczą naturalną w czasie trwania kryzysu jest racjonalne myślenie, więc każdy przedsiębiorca musi wszystko dobrze rozważyć, aby gadżety spełniły oczekiwaną przez niego funkcję, a ich zakup i wypuszczenie na rynek nie okazało się jedynie bezsensowną stratą pieniędzy – na to nie można sobie pozwolić!

Jednak każdemu przedsiębiorcy powinno się zadać proste pytanie: Czy brak skutecznej promocji nie zachwieje rozwojem jego firmy?

Czy dobry wizerunek firmy nie przepadnie wraz z funduszami przeznaczanymi na reklamę? W końcu słoiki miodu nie są aż tak drogie. W jaki inny sposób może on zachęcić klienta do skorzystania z jego usług lub produktów?

Trzeba stwierdzić jednoznacznie, iż aby dobrze i skutecznie promować własną firmę to przedsiębiorca musi zadbać o reklamę. Tylko w pełni wykorzystana moc reklamy zapewni jemu i jego firmie niezawodną promocję (nawet w czasie wielkiego kryzysu) i umocni jego markę w świadomości klienta.

Jeżeli takie będzie spojrzenie na słoiki miodu ze strony przedsiębiorców, to i dla nas pszczelarzy daje to szansę zwiększenia sprzedaży tego produktu. Ale oferowany przedsiębiorcom dla celów promocyjnych musi być specjalnie zapakowany, a i objętość słoika powinna być dostosowana do zgłoszonego zapotrzebowania.

miody w opakowaniach ozdobnych
Fot. 1. Malutkie słoiczki z miodem przeznaczone dla
uczestników konferencji (Fot. M. Winiarski)

Ozdobny garnuszek gliniany jako gadżet miodowy
Fot. 2. Ozdobny garnuszek gliniany jako gadżet
miodowy (Fot. M. Winiarski)

Ciekawy pomysł na gadżet miodowy opracowano...

zablokowane [...] - część treści ukryta, w całości dostępna tylko dla zalogowanych e-Prenumeratorów

Niech nam objaśni dlaczego dokonano takiego wyboru sama pomysłodawczyni gadżetów: „Dla naszych unijnych przyjaciół przygotowaliśmy designerskie zestawy „Mleko i miód”. Oprócz promocji polskiego mleka i miodu, chcemy tym zestawem pokazać polski design. Obok gustownej białej buteleczki na mleko, w zestawie jest słoiczek miodu i ładna oryginalna łyżeczka. — Przypominam sobie czasy, kiedy byłam dzieckiem i smaki towarzyszące temu okresowi.

Miód i mleko są nawiązaniem do biblijnej krainy szczęśliwości. Na słoiku z miodem widnieje napis „kraina mlekiem i miodem płynąca”. Chciałam, by nasz kraj kojarzył się ze szczęściem, Arkadią” – informuje Anna Łoskiewicz.

Już sam fakt, że podczas polskiej prezydencji w zestawie gadżetów przewidzianych jako upominki dla gości przybywających do najważniejszych osób naszego kraju, przygotowany został słoiczek miodu, świadczy o rosnącym znaczeniu podstawowego produktu pszczelarskiego w promocji Polski na arenie międzynarodowej. Takie inicjatywy należy popierać, a także wykazywać pszczelarzom i ich organizacjom jak skutecznym narzędziem marketingowym są gadżety miodowe.

dr inż. Maciej Winiarski


 Zamów prenumeratę czasopisma "Pasieka"


Prenumerata „Pasieki” Czasopismo „Pasieka” to pismo dla pszczelarzy z pasją. Wydawane jako dwumiesięcznik w ciągu roku ukazuje się 6 numerów. Prenumerata roczna obejmuje 6 kolejnych...

Korzystaj z e-Prenumeraty na www.pasieka24.pl i w aplikacji mobilnej.Ciesz się pełnym dostępem do wszystkich książek i czasopism Wydawnictwa "Pasieka" Sprawdź jak szeroką bazę wiedzy pszczelarskiej...

Ostatnio dodane

Spór o maliny w Maleninie W Maleninie k. Tczewa już...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 16-08-2019

Telegraficzny skrót wydarzeń Polska Słupsk » Zirytowany bezczelnymi i regularnymi kradzieżami uli...

Pasieka 5/2019

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 13-08-2019

Pszczelarskie kompendium wiedzy o warrozie, cz. 2. W tej części...

Pasieka 5/2019

Gajda Anna - avatar Gajda Anna, 13-08-2019

Gospodarka matkami w pasiekach Polski i określenie źródeł ich...

Pasieka 5/2019

Bieńkowska Małgorzata - avatar Bieńkowska Małgorzata, 13-08-2019

Zawartość pyłku kukurydzy w obnóżach pszczelich pochodzących z pasiek...

Pasieka 5/2019

Teper Dariusz - avatar Teper Dariusz, 13-08-2019

Całoroczna gospodarka pasieczna, cz. 2. Consuetudinis vis magna est („Wielka jest...

Pasieka 5/2019

Szeliga Przemysław - avatar Szeliga Przemysław, 13-08-2019

Wentylacja zimą i nie tylko Wentylacja gniazda pszczelego to interesujące...

Pasieka 5/2019

Trzybiński Sławomir  - avatar Trzybiński Sławomir , 13-08-2019

Jagodniki w praktyce – nowe i niedoceniane pszczele pożytki Polska...

Pasieka 5/2019

Piątek Michał - avatar Piątek Michał, 13-08-2019

Pasieka w lesie Coraz częściej docenia się korzyści z obecności...

Pasieka 5/2019

Witkowska Paulina - avatar Witkowska Paulina, 13-08-2019