NEWS:


Warning: Zend OPcache API is restricted by "restrict_api" configuration directive in /home/pasieka/domains/pasieka24.pl/public_html/libraries/vendor/joomla/filesystem/src/File.php on line 337
Brak zdjęcia autora artykułu Winiarski Maciej

Marka własna gospodarstwa pasiecznego

Marka Własna Gospodarstwa Pasiecznego

Zarządzanie marką

Pod tym pojęciem rozumiemy prowadzenie reklamy, wdrażanie zmian (w tym również innowacyjnych) oraz obserwacje i ocena konkurencji w stosunku do własnego brandu. Podstawową zasadą na rynku miodu jest stwierdzenie, że jak sprzedaż idzie dobrze, to niczego się nie poprawia.

Sukces jednak może być źródłem naszej klęski – jeżeli on nas zaślepi do tego stopnia, że przestaniemy obserwować konkurencję i dopiero w przypadku realnego zagrożenia zarząd firmy podejmuje jakieś przeciwdziałania. Atak ze strony konkurencji najczęściej można przewidzieć i wówczas można podjąć działania wyprzedzające. Jeśli ocena sytuacji rynkowej jest taka, iż należy podjąć się reklamy, to wówczas wymagana jest żelazna konsekwencja.

Pszczelarz decydujący się na stosowanie reklamy w lokalnej gazetce, musi ją powtórzyć minimum trzy razy, aby zaczęła przynosić efekty. Powszechnie wiadomo, że jednorazowa reklama jest jak kropla wody spadająca na rozgrzaną płytę kuchenną – wyparowuje bez śladu, a w przypadku reklamy – znika ze świadomości konsumenta.

zablokowane [...] - część treści ukryta, w całości dostępna tylko dla zalogowanych e-Prenumeratorów

Badanie wizerunku własnej marki jest niezwykle istotne z punktu widzenia właściciela gospodarstwa pasiecznego, ponieważ uświadamia mu, że zawsze jest wiele do zrobienia

w tym zakresie. Widzimy, że takich pytań pomocniczych jest dość sporo, ale dopiero pozytywna odpowiedź na 12 pytanie jest głównym celem wszystkich marketingowych działań gospodarstwa pasiecznego.

W tej części naszych rozważań autor dość sporo podał Czytelnikowi informacji teoretycznych, jednak nowe podejście do marki jest wypadkową rzetelnej wiedzy marketingowej i kultury osobistej. Pod koniec XX wieku wielu ekonomistów zaczęło stawiać wagę kultury sprzedaży na równi z wartością produktu fizycznego.

Dzieje się tak, ponieważ na powstanie marki i jej utrzymanie wpływa nie tylko produkt lub usługa jako taka, lecz również cała pozamaterialna aura przedsiębiorstwa – w naszym przypadku – gospodarstwa pasiecznego.

Na tę aurę składa się osobowość pszczelarza, jego swobodny i pogodny sposób bycia, ubiór, całe obejście wraz domem mieszkalnym i pasieką. Wszędzie, gdzie tylko może dotrzeć oko i ucho konsumenta musi być ład i porządek oraz miły sposób obsługi naszego klienta.

Ta specyficzna, przyjazna aura sprzyja w trakcie obsługi nabywcy na powstanie u niego poczucia zadowolenia i satysfakcji z dokonanego zakupu. A oto tylko chodzi w procesie kreowania własnej marki.


Marka własna gospodarstwa pasiecznego


 Zamów prenumeratę czasopisma "Pasieka"